Trabant se vyráběl v saském městě Zwickau, a i když se továrna zaměřovala na výrobu luxusních automobilů, které byly určeny především pro prominentní představitele NDR, model 601 s dvoutaktním motorem vyráběli neustále, a tak se stal lidovým vozidlem. A jednoho dne přišel den, kdy se trabant stal symbolem Východního Německa.
sraz trabantů
První a poslední trabant
Dne 7. listopadu 1957, když se slavilo 40. výročí Velké říjnové socialistické revoluce, v Německu vyrobili prvních padesát kusů Trabantů 500. Postupem času se tento typ přepracoval, i když původní koncepce byla zachována. Upravila se karoserie a motor se vyměnil za účinnější, ale vnitřek zůstával velmi podobný, i když se vyměnila sedadla za mnohem pohodlnější, topení bylo mnohem účinnější a větrání dokonalejší. V roce 1964 tak vznikl Trabant 601, který byl následně vyráběn až do roku 1991. Špatná ekonomická situace i nemalý zájem zákazníků způsobily, že se Trabant přestal vyrábět.
zaparkovaný trabant
Přednosti trabantu
Tento automobil z plastu plnil sen mnohého motoristy, neboť byl cenově přístupný, a umožňoval motoristům jejich snadnou mobilitu. Z plastu byla nejen karoserie a obvodové panely spojené šroubováním či lepením, takže v případě potřeby byla velmi snadná výměna dílů, což mnozí ocenili. Dalšími výhodami byl snadný přístup s oběma předním sedadlům, ovšem přístup k zadním sedadlům byl, jako u většiny dvoudveřových automobilů, obtížnější. Pohodlná sedadla a velký vnitřní prostor patřily k dalším přednostem tohoto vozu. Objemný zavazadlový prostor byl dalším příjemným překvapením tohoto malého vozu.
vystavený trabant
Dnes už jen retro
Trabant se opravdu povedl, a tak ve své době směle konkuroval velkým a drahým vozům nejen díky svým jízdním vlastnostem a pohodlím, ale také nenáročností obsluhy a pořizovací cenou. Škoda jen, že se již tyto automobily nevyrábějí, jistě by potěšili mnohé z nás. Pokud byste si chtěli Trabant pořídit nyní, počítejte s tím, že to nebude levná záležitost. Zachovalý Trabant vás může přijít až na 150 000 korun.