Vše začíná tím, že zadáte určitý výraz do políčka pro vyhledávání. Během sekundy pak máte na monitoru weby, které ono slovo obsahují. A ty jsou seřazeny odshora dolů. Kdo jim určuje to pořadí? 

Laik se domnívá, že si firmy to místo platí, nebo že někoho uplácejí. Že majitel dotyčného webu přijde někam a řekne někomu, aby jej za patřičný peníz umístil někam nahoru. Tak takhle to není a ani by to tak nešlo. Pravda, majitel webu zaplatit může, ale jen SEO konzultantovi, který umí polohu webu na stránce ovlivnit.  

SEO

Ale zase pozor. Neběhá po městě a po světě a nikoho nepřemlouvá, aby zlepšil pozici toho či onoho. To by také nešlo. Tento muž však ovládá právě SEO. Což je soustava různých úkonů a postupů, které kýžený web optimalizují tak, aby jej vyhledávač umístil někam opravdu nejvýše.  

Jak tento proces probíhá? Inu, to se nedá popsat na několik řádcích, je to poměrně složitý proces, ve kterém musí SEO konzultant upravit spousty a spousty parametrů, aby vyhledávač věděl, že je web relevantní a že si místo nahoře zaslouží.  

Nechápete? Nevadí, vysvětlíme si to na příkladu.  

Vyhledávání

Tak například sháníte technické informace sekačky na trávu. Jistě by vás nepotěšilo, kdybyste otevřeli web, který je nahoře a četli povídku o zahradníkovi, který kýžený předmět používá. Druhý web by byl zase o zavražděném prodavači sekaček a ve třetím by byl veden filosofický rozhovor, ve kterém někdo onen přístroj pouze zmínil. A tak byste museli prohledávat spoustu webů, než byste měli úspěch. Webový vyhledávač má však určité algoritmy a mezi nimi je například počet slov. Ale nejen to. Uvedených algoritmů je taková spousta, že pokud hledáte onu věc, skutečně bude nahoře, a ne se krčit někde na konci stránky. A tyto složitosti musí někdo vyhledávači říci. Ne, hučet do monitoru nikomu nepomůže, musí si najít právě SEO konzultanta, který věci velmi dobře rozumí. A ten již zařídí vše potřebné.